fredag den 8. april 2011

Dukke af papmache og pulp

Som man ser på billedet, har jeg først lavet en figur af ståltråd.



Derefter har jeg arbejdet med papmache`.



Imens den lille papmache`-figur tørrer, havde jeg forberedt min papmachegrød (pulp).
Jeg havde revet nogle aviser i stykker og lagt dem i blød (i vand). Efter ca. 24 timer kom jeg de våde avisstykker i en blender, for at få en dejlig grød. Godt man har et skolekøkken, hvor man finder alt det man skal bruge.



Nu er min figur færdig. Den skal bare tørre igen og senere skal den males.
Men det tager sin tid inden den er helt tør.



Som man kan se på billedet, har den lille figur fået maling på.
Det var sjovt at arbejde med pulp, selvom det var lidt svært at få formet figuren. Alligevel skal jeg prøve det sammen med børnene i "min" SFO, efter påske.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar