lørdag den 9. april 2011

Krybdyrfælden

Nu har jeg igen gravet to glas ned i skovjorden. Dette havde jeg allerede afprøvet i andet semester, men dengang var det efterår og nu er det forår, måske fanger jeg nogle andre dyr.
I den ene fælde har jeg lagt lidt hakket kød og i den anden har jeg lagt et stykke ost, for at tiltrække nogle dyr.





Dagen efter besøgte jeg biotopen igen. ”Kød – fælden” var uberørt, men i ”oste – fælden” havde jeg fanget en mejer. Jeg var ikke tilfreds med mit fangst, derfor gravede jeg glassene ned i jorden igen og ventede endnu en dag. Og den lille mejer fik lov til at løbe sin vej.

Igen en dag senere, var mit udbytte lidt større. Denne gane havde jeg fanget to mejere, et skovtusindben og en kuglebænkebider i ”oste -fælden”. Men fælden med det hakkede kød, var stadig uberørt. Endelig efter tre dage, havde jeg så fanget en mejer i ”kød – fælden”.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar