lørdag den 9. april 2011

Kartoffelfælden

Fordi vi skal afprøve forskellige teknikker for at fange dyr, har jeg tænkt mig at bruge kartoffelfælden. Den har jeg ikke prøvet endnu og jeg synes det lyder spændende.



Kartofflen har jeg skåret over og udhulet. For at der også kan komme nogle dyr ind i fælden, har jeg indskåret to indgange. Derefter har jeg gravet den lidt ned i jorden. Og nu er jeg spændt på vilke dyr der går ind i min fælde.





En dag senere gik jeg ud i min biotop, for at se hvad jeg havde fanget.
Som man kan se på billedet, havde jeg fanget to bænkebider.



Jeg var ikke helt tilfreds med dette resultat. Derfor lukkede jeg fælden, gravede den ned igen og ventede endnu en dag. Jeg var nysgerrig på hvad der ville ske.
Mon jeg kunne fange nogle andre dyr?
Nej, ikke nogen andre dyr, men af de to bænkebider var der blevet fire.



Efter tre dage, havde jeg fanget ni bænkebidere.



Og en uge senere, var der 27 bænkebider i fælden.



Nu er der ca. gået 14 dage, at jeg har været i min biotop for at se på kartoffelfælden.
Som man kan se på billedet, sidder låget ikke mere ovenpå fælden og fælden er ved at blive tør.



Da jeg tog låget af, var jeg lidt overrasket, at der kun var en bænkebider i min fælde.



Jeg har lukket fælden igen og er spændt på hvad der sker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar