lørdag den 9. april 2011

Stangdukke

På seminariet i Åbenrå havde vi fremstillet hovedet, hænder og føder til vores dukke af træmodellermasse.







Skulder og arme blev lavet af små træstykker. For at kunne samle dem, fik jeg boret hul i træstykkerne og bundet dem sammen med ståltråd.



Det næste jeg gik i gang med, var at strikke små sokker. Det tog heldigvis ikke så længe.





Faktisk havde jeg tænkt mig, at sy en bluse til min dukke. Men fordi vejret var så fint, ville jeg slappe af og nyde solen. Desværre kunne jeg ikke falde til ro og så begyndte jeg at strikke en sweaters til dukken, samtidig med at nyde solen.





Her har jeg lagt to stykker stof ovenpå hinanden, tegnet en skitse, klippet bukserne ud og syet omkring.



Jeg har syet sokkerne fast, i indersiden af buksebenene og fyldt benene med vat.



Nu er min dukke snart færdig.



Så er dukken klar til næste studieindkald.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar